Pokémon Go: 10 informací o celosvětovém fenoménu
Pokémon Go se stal bezesporu jedním z největších celosvětových fenoménů posledních dvou měsíců a mánie spojená se sbíráním Pokémonů pomocí mobilního telefonu bude velmi pravděpodobně pokračovat i nadále. Ke hře se také vzhledem k její povaze a popularitě váže mnoho zajímavých informací.
10. místo: Pokémon Go nutí k pohybu
Pokémon Go má od prakticky všech mobilních her jednu zásadní odlišnost, která je právě důvodem obrovské popularity. A tím je nutnost se během sbírání Pokémonů co nejvíce hýbat. Čím více toho člověk nachodí co nejrůznějšími trasami, tím má větší šanci, že najde co nejrůznější Pokémony.
Fanoušci hry tak dokonce organizují výlety na zajímavá místa nebo do vzdálenějších měst, kde se vydávají na společný lov Pokémonů. Spousta hráčů také Pokémon Go propojila se zálibou v běhání a tak v jeden moment sbírají animované příšerky a také fyzickou výdrž pro sebe.
9. místo: Na počátku byl Google
Za vznikem Pokémon Go v podstatě stojí aprílový žert z roku 2014, kdy ve spolupráci s Googlem vznikla tzv. „Pokemon Challenge“ jako vtípek pro Google Maps. Internetový gigant dále vlastnil společnost Niantic, která získala zkušenosti s rozšířenou realitou díky celkem úspěšné hře Ingress. Ta rozšířenou realitu používala k bojů o portály, které byly na místech různých kašen, soch a podobně.
A právě tyto dva koncepty byly následně zkombinovány a využity v Pokémon Go a vznikl tak celosvětový fenomén, který hrají každý den miliony lidí po celém světě.