Desítka nejdražších značek světa pro rok 2014
6. místo: Coca-Cola, cca 81 miliard dolarů
Coca-Cola se řadí mezi ty značky, které není třeba představovat. Nápoj roku 1886 vynalezl lékárník John Pemberton a ze začátku se prodeje pohybovaly okolo 9 lahví za den, ale už koncem 90. let byla Coca-Cola i díky propracované reklamě nejprodávanějším nealkoholickým nápojem v USA. Jistě zajímavé je, že název a slavné logo vymyslel Pembertonův účetní Frank Robinson. V té době určitě netušili, že tvoří celosvětovou značku, jejíž hodnota bude v budoucnu vyčíslena na 80.683 miliard dolarů.
5. místo: McDonald’s, cca 86 miliard dolarů
McDonald’s je další z těch značek, které v podstatě definují svůj obor a také je to jediná firma v této desítce, která se jmenuje po svých zakladatelích, bratrech McDonaldech, kteří roku 1940 otevřeli svůj první stánek s občerstvením. Cesta za celosvětovou slávou započala v roce 1955, kdy se k nim připojil a později celou společnost odkoupil syn českých emigrantů Ray Kroc, který byl později časopisem TIME zařazen mezi 100 nejdůležitějších postav století. Kroc stál za masivní expanzí značky, která je dnes oceňována na 85,706 miliard dolarů.