10 nejdražších aut světa prodaných na aukcích
6. místo: Ferrari 275 GTB/C Speciale, 26.4 milionu dolarů
Pozici šestého nejdražšího auta momentálně má Ferrari 275 GTB/C Speciale, které si ji zajistilo na dražbě pořádané aukční síní RM Auctions 16. srpna 2014 v kalifornském Monterey. Nový majitel si tento vůz ocenil na 26.4 milionu dolarů, což z něj v té době udělalo třetí nejdražší Ferrari v historii.
Italská automobilka vyprodukovala pouze 3 kusy tohoto vozu, když tento vydražený exemplář měl být první ze zmíněné trojice. Cestovní provedení vzniklo kvůli homologaci závodního speciálu Ferrari 275 GTB, který se zapsal do historie 24 hodin Le Mans, kde bral celkové třetí místo. Od té doby žádné auto s motorem vepředu a náhonem na zadní kola tento výsledek nezopakovalo.
Ferrari 275 GTB/C Speciale pohledy kolemjdoucích upoutá líbivou celohliníkovou karosérií, která ve svých útrobách skrývá vidlicový dvanáctiválec o objemu 3.3 litru, který řidiči nabízí výkon 320 koňských sil. To znamená posílení o asi 70 koní oproti standardnímu 275 GTB.
5. místo: Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider, 27.5 milionu dolarů
Také páté nejdražší auto historie vyrobila slavná italská automobilka se vzpínajícím se koněm na kapotě. Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider z roku 1967 bylo vydraženo 17. srpna 2013 na aukci v kalifornském Monterey pořádané aukční společností RM Auctions za dechberoucích 27.5 milionu dolarů.
Úspěšným dražitelem tohoto skvostu se stal kanadský miliardář a majitel velké sbírky vzácných vozů Lawrence Stroll. A právě Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider je tím nejcennějším kouskem v jeho kolekci. Vášeň pro rychlá auta má i jeho syn Lance, který se postupně propracoval až do F1 do týmu Williams.
Za vysokou cenou a velkou vzácností Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider je také fakt, že bylo vyrobeno pouze v počtu deseti kusů, kterým pod kapotou tepe dvanáctiválec o objemu 3.3 litru o výkonu 300 koňských sil. Původně se ale uvažovalo o výrobě 25 kusů, ovšem kvůli slabšímu zájmu vznikla menší a tedy dnes vzácnější série.
Zkratka NART byla označení pro North American Racing Team a tedy tým, který značka založila pro propagaci v Americe, pro jejíž trh byl určen i tento vůz. Auto bylo původně dokonce k dostání výhradně u prodejce Luigiho Chinettiho, který právě inicioval výrobu těchto vozů.